Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Jugoslavija: neprežaljena otadžbina ili neoprostiva greška

Komentari (46) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 19 decembar 2008 08:28
Dušan Danilović
Tekst totalno ispod renomea pisca, u najboljoj JUL-skoj tradiciji. Jugoslavija i sve što uz nju ide JESTE crna rupa naše istorije, tragičnija po svojim posledicama i od vremena provedenog bez svoje nezavisne države pod Turcima i Austrijom. Još je gore autorovo zavetno čuvanje uspomene na taj tako incident koji nas gotovo košta postojanja kao nacije. Što se pre pogledamo u ogledalo i shavtimo da smo iz oholosti svoje, naivnosti i gluposti proćerdali dva veka gradeći države Slovenicima, Hrvatima, Dukljanima i Bugarima možda se nekako spasimo nestanka u veku koji smo počeli da trošimo.
Preporuke:
21
21
2 petak, 19 decembar 2008 17:28
Bravo!!!
Odličan tekst! Dobro je da neko, konačno, pitanju Jugoslavije i jugoslovenstva prilazi sa takvih pozicija a ne sa ostrašćenih nedićevsko-ljotićevskih ili, još gore, sa pozicija lažne jugonostalgije jednog dela "druge Srbije". Btw, ne znam da li ste primetili, ali "druga Srbija" je tek nedavo počela da koketira sa jugoslovenstvom i sa levicom (naravno, u pitanju je puka koketerija). Ne sećam se da je iko iz redova "druge Srbije", tokom krvavog građanskog rata devedesetih i istvoremene i podjednako krvave prvobitne akumulacije kapitala, naročito žalio za slomom jugoslovenske ideje ili za slomom ideala socijalne pravde.
Preporuke:
22
13
3 subota, 20 decembar 2008 11:35
LjiljanaNL.
Nisam ocekivala ovakav tekst od jednog mladog coveka. Hvala vam.
Preporuke:
19
15
4 sreda, 02 decembar 2015 00:19
Knežević Milan
Stoje konstatacije Tanasićeve...
Jeste ta Jugoslavija bila preskupa za Srbe. Ako ju je neko platio i poštovao- to su Srbi.
Srbe je, na kraju- izdala.
A opet- mnogi Srbi je pamte kao bolju državu, neko sve druge u kojima su živeli- računajući i ovu današnju.
I, pri tom ne greše; bar ne više od onih drugih, kojoj u Jugoslaviji nije ništa valjalo.
Jer, objektivno- još nemamo Srbiju bolju od Jugoslavije.
Zašto je tako- mnogo je šira priča od prostora jednog komentara...
A ja sam težak nacionalista!
Samo imam tu anomaliju- objektivno procenjujem stvari...
Preporuke:
24
4
5 sreda, 02 decembar 2015 00:29
Dobar tekst
@Bravo!!!

Pominjete ostrašćeno nedićevstvo-ljotićevstvo... Čudno. Ljotićevci su oduvek bili I OSTALI Jugosloveni. A Nedić je i u svom antijugoslovenstvu ostao dobar domaćin svim izbeglicama od Nemaca i ustaša, koje god narodnosti da su bili.

Jugoslavija je bila ZDRAVA TEŽNJA, pa i solidna građevina.
A to što smo mi udareni u glavu, drugi je problem.

Komunističko-ustaška koaliciona borba protiv Kraljevine razorila je mogućnost stvaranja trajne Jugoslavije. Jedine zemlje na "zapadnom Balkanu" koju su ljudi prepoznavali na karti sveta. Ko misli da je i to malo, taj uopšte ne misli!
Preporuke:
13
8
6 sreda, 02 decembar 2015 01:43
Lekcija
koju smo trebali da naucimo iz raspada SFRJ je razlika izmedju dobre drzave i dobrog zivota.Drzava treba da obezbedi slobodu,a to znaci zakonitost, a ne "spavanje u parku, a da te niko ne dira", to moze i u Severnoj Koreji.Ljudi sami treba da se izbore za dobar zivot, u cemu ne mora biti pravde, ali mora biti prava, zakona.Zaljenje za SFRJ je zaljenje za neslobodom, za paternalitickom drzavom, koja garantuje sve, skolovanje, zaposlenje posle skolovanja, stan posle zaposlenja, smrt posle...Koliko volimo neslobodu, vidi se po tome sta smo uradili od drzave, kada smo dobili slobodu izbora.Samo jugoslovenstvo je nastalo iz nemoci da stvorimo slobodnu i ,na slobodi zasnovanu, stabilnu Srbiju,koja,ista ta nemoc, koju Antic predstavlja kao racionalnost, govoreci o podeli Kosova, samo se u slucaju jugoslovenstva sloboda vidi u sirenju, u neostajanju sa samim sobom i vlastitom nemoci da se bude slobodan.Jugoslavije nisu skupile tri dana slobode i postojanja na zakonu, pokazujuci da je teze...
Preporuke:
5
8
7 sreda, 02 decembar 2015 01:54
Lekcija
...slobodan, nego dobro ziveti (i pas Seke Aleksic jede meso svaki dan, spava u toplom i letuje na jos boljim destinacijama od Makarske i Rovinja, ali je samo pas).Sto je sloboda apstraktnija ljudimas, to im je stomak, vise, njeno merilo, a oni primitivniji.SFRJ je bila nelegalna i neligitimna tvorevina i zivi dokaz primitivizma zaodenotog u modernost.Ona je bila drzava u kojoj su ljudi prodavali slobodu za dobar zivot.Nije ni cudo sto ne mozemo da se resimo korupcije, jer je SFRJ od nje napravila stvar "civilizovanosti".
Preporuke:
9
8
8 sreda, 02 decembar 2015 02:18
Srbin obični
Odličan tekst. Pošteno i pametno napisano. Treba dati djeci da pročitaju. Samo nastavite, Vi imate šta reći i znate to reći.
Preporuke:
13
3
9 sreda, 02 decembar 2015 02:59
brzi
Jeste Jugoslavija bila skupa za srbe ali ponajviše ste si život u Jugoslaviji poskupili srbi sami sa jednačenjem naroda i države. Da ste ta dva pojma razdvojili mnogo bi bolje prošli kroz istoriju poslednjih 200 godina od osnivanja vaše države i kao država i kao narod. Nema naroda na svetu čiji pripadnici bi autohtono živeli samo u jednoj državi iz proste činjenice jer narod i država nisu jedno te isto, narod je kulturološko sociološka forma dok je država ekonomsko organizaciona forma, te dve form se dopunjavaju ali ne i jednače. I ako pogledate u istoriju svi koji su pokušali da narod i državu izjednače po parametru da svi pripadnici jednog naroda žive u jednoj državi propali su na kraju a ti pokušaji prouzrokovali velika krvoproliča. Kada čete shvatiti tu činjenicu čete i shvatiti gde ste sve radili pogreške u svojoj dvo vekovnoj istoriji vaše države radi jednačenja države i naroda.
Preporuke:
5
10
10 sreda, 02 decembar 2015 05:03
Tuzna i istinita prica
Najtragicnija i istinita prica koju u tudjini procitah o tragicnoj sudbini svoga naroda i drzave za koju je mnogo krvi prolio a i svakog od nas bjezeci od noza nekadasnje "brace".
Preporuke:
12
0
11 sreda, 02 decembar 2015 05:49
Boško
Knežević Milan
mnogi Srbi je pamte kao bolju državu, neko sve druge u kojima su živeli- računajući i ovu današnju.
Jer, objektivno- još nemamo Srbiju bolju od Jugoslavije.
Mnogi bivši Srbi je pamte kao "bolju državu" je ispravno rečeno, jer kako je moguće da neko bude Srbin i svoj "napunjeni stomak" pamti bolje nego podeljeni Srpski narod u 5 "republika" da bude manjina bugarima, šiptarima, mudžahedinima i ustašama sa otetim Srpskim teritorijama od kojih su nastale sadašnje "države" po kojima su ubijani i proterani.

Nesposobnost da se shvati uzročno-posledični odnos komunističke okupacije Srpskog naroda sa sadašnjim posledicama rukovodi sve "jugonostalgičare" da tvrde da je JugoStradija bila dobra (ceneći opet prema svom ličnom statusu a ne ukupnom sudbinom Srpskog naroda)

Svi "jugoslovenski nacionalisti" su uvek bili spremni da žrtvuju sve Srbe tvrdeći da svi imaju pravo da žive u istoj državi sem Srpskog naroda, koji je osmah proglašavan za "velikosrpske šoviniste".
Preporuke:
26
19
12 sreda, 02 decembar 2015 06:51
Reddy
Makoliko neko smatrao da je socijalistička Jugoslavija bila grobnica srpskog naroda, što je, usput rečeno, apsolutna budalaština, tek je Srbija, nacionalistička zabluda, totalni promašaj jer nema ni trunke izvesnosti da se može održati u međunarodnom okruženju. Nekoherentno srbijansko društvo, protkano bolesnim istorijskim naslagama i zabludama, potpuno je bespredmetno pri ikakvoj državnoj perspektivi. Srbi su gotovo sigurni gubitnici zahvaljujući mentalnoj gluvoći srbijanskog intelektualizma i optičkoj istorijskoj kratkovidosti. Isti je slučaj sa Hrvatima i Slovencima te sa Makedoncima, Crnogorcima i Bosancima. Jugoslaviju je, pa opet, mogla održati samo jaka i besprizivna socijalistička ideologija oslonjena na autentično rodoljublje. Svoju matricu imala je u Narodnooslobodilačkoj borbi i njenim socijalnim tekovinama. Onaj ko ju je pocepao snosi istorijsku odgovornost za zločin nezapamćenih razmera. Mnogi ne razumeju da su sa Jugoslavijom nestale i njene sastavnice, današnje države
Preporuke:
17
28
13 sreda, 02 decembar 2015 07:17
Cviko
Jugoslavija je bila nekom majka a nekom maćeha. Rodio sam se u Jugoslaviji. Kao dete, pamtim za mene ružne posleratne slike, invalidi, prosjaci... Ljudi su govorili, da se ovo više ne desi... Nažalost, ponovilo se u još gorem izdanju. Ako Tito nije bio dobar, zašto njegovi naslednici nisu popravili ono što nije valjalo? Imalo smo tržište od 24 miliona stanovnika. Na tom tržištu danas uspeva samo nekoliko tajkuna. Oni se bogate, mi ih pljujemo a svi lošiji od njih, pevaju pesme svoje slabosti, tvrdeći da je to ono pravo. Pa kad vam je to prava stvar, uživajte.
Preporuke:
16
2
14 sreda, 02 decembar 2015 08:42
SRJ
Nažalost Jugoslavije više nema. Jugoslaviju nije uspeo da uništi ni Tuđman, ni Alija, ni Mesić, ni Kinkel, ni Genšer, ni papa Jovan Pavle II. Jugoslaviju su uništili domaći izdajnici. Pokojni Đinđić, Đukanović i dalje da ne nabrajam, ima ih kolko oćeš. Proklet bio izdajica svoje domovine. Nego čuvajmo svoju otadžbinu Srbiju. Ako ovako nastavimo ni nje neće biti.
Preporuke:
21
2
15 sreda, 02 decembar 2015 09:20
anta
Neizostavna rečenica u kafanskim naklapanjima o prošlosti je... jeste, ali Aci zinulo za velikom državom, pa je zato ukinuo Srbiju... U Versaju mi smo imali zapravo 2 mogućnosti, da prihvatimo Jugoslaviju ili da Srbija ostane u istim ili manjim granicama sa kojima je ušla u rat 1914. Priče o nekakvom Londonskom ugovoru iz 1915. koji smo mi navodno odbili su magle koje nam se podmeću kao glavni argument u pomenutim kafanskim pričama, burazeru sami smo krivi, i treba da nas bombarduju. Uostalom granice o kojima govori Londonski ugovor smo 1992. zaposeli, ali ih pred silim zapada nismo odbranili. Ako ih nismo odbranili 1992. zašto neko misli da smo ih mogli odbraniti1922. Zvanični stav Srbske politike mora biti da je Jugoslavija bila država srbskog naroda, da su odluke Badinterove komisijebile suprotne međunarodnom pravu, i da je Jugoslavija nestala kao posledica spoljne i unutrašnje agresije.
Preporuke:
10
13
16 sreda, 02 decembar 2015 09:43
sizif
@Reddy
Onaj ko ju je pocepao snosi istorijsku odgovornost za zločin nezapamćenih razmera.

Jugoslavija je, ako nije bila mrtvorođenče, sahranjena uspostavom rasističkih avnojskih granica.

Da su Srbi, Hrvati i Bošnjaci 1945. normalno razgraničeni poput ostalih evropskih nacija uz poštovnje makar minimuma reciprociteta, koliko srpskih sela u bošnjačkoj republici toliko bošnjačkih u srpskoj i sl, bilo bi im omogućeno da u sličnoj meri i na sličan način budu zainteresovani za zajedničku državu.
To bi Jugoslaviju učinilo makar mogućom.

Šta uopšte znači "rešenje nacionalnog pitanja u Jugoslaviji na bazi ravnopravnosti naroda", kako su titoisti govorili, ako ne pun reciprocitet pri razgraničenju.
Preporuke:
14
12
17 sreda, 02 decembar 2015 09:45
sizif
(2)

Avnojskim granicama Srbi su dovedeni u situaciju da kao rešenje svog nacionalnog pitanja gledaju kakvu-takvu Jugoslaviju za razliku od svih ostalih kojima je omogućeno da rešenje svog nacionalnog pitanja vide u svojoj republici. Time su naterani da imaju sasvim drugčiji odnos prema Jugoslaviji i konfrontirani sa svima ostalim.

Ovo je naravno učinilo državu potpuno nemogućom i izazivalo ogromnu mržnju koja je 90-ih postala očigledna.
Preporuke:
10
11
18 sreda, 02 decembar 2015 10:08
Reddy
@SRJ

Ništa nije dalje od istine nego naivnost! U vašem slučaju ogleda se u tvrdnji da je Jugoslavija propala a da Srbiju moramo čuvati. Slažem se da moramo ali to je nemoguća misija jer Srbije kao ni ostalih neće biti jer nema Jugoslavije. Ova država je bila istorijska nužnost postojanja svake od bivših republika, današnjih državica. Ako nje nema nikako ne može biti ni njenih sastavnica. To je bio organski odnos. Ko to ne shvata ništa ne shvata.
Preporuke:
14
19
19 sreda, 02 decembar 2015 10:37
Reddy
@Sizif

Vi ste karakterističan egzemplar srbijanskog tradicionalističkog diskursa koji nije u stanju da se iskopča iz umrtvljene i pacifikovane slike stvarnosti te otuda uporno projektuje sheme i obrasce u koje smešta i sopstvene iluzije. Po vama problem je samo naći superpoziciju neke stvari i ona je ubuduće automatski rešena!?!?!? Teška gluparija i ništa dalje od istine! Suština moderne državnosti je u dinamičkom shvatanju društvenih procesa od kojih je narodnosni aspekt, makoliko važan, tek jedan od više njih. Drugi je, na primer, socijalni princip, treći kulturološki, itd. A vi bi/ste jednim "genijalnim" potezom da uspešno okončate i privedete partiju kraju. Istorija je, na vašu žalost, daleko kompleksnija igra od šaha. I niko nije pretplaćen na titulu velemajstora.
Preporuke:
12
16
20 sreda, 02 decembar 2015 10:54
Stanić Milan
Na Jugoslaviju kao državu svaki čovek gleda prvenstveno iz svog idejnog ugla,dostignutog obrazovnog nivoa,ličnog poštenja prema činjenicama i istorijskog kontinuiteta.
Nema mesta sumnji, da su narodi YU svoju ljudsku afirmaciju doživeli upravo u soc. Jugoslaviji do 70-tih kada na scenu stupa policentrični republički etatizam i elitizam etabliran kroz SK republika i pokrajina,a koji s tim postaje kočnica razvitka društvenih odnosa.Današnji primeri multinacionalni država u svetu,različiti kulturni obrazaca,vera,rasa je pokazatelj, da je ONA bila moguća,ali na nekim drugim osnovama.
Osnovni krivac raspada SFRJ i SRJ je sprega unutrašnjeg i vanjskog faktora.Socijalistički poredak urušen je definitivno ukidanjem federalnog Ustava iz 1963,slabljenjem centralne države i jačanjem republičkog centralizma,zasnovanog ne na klasnom odnosu,nego na nacionalnom ,što je bio detonator za građanski rat koji će uslediti 1991.Današnji kritičari jugoslovenstva poreklom iz srpske čaršije su(nast)
Preporuke:
15
11
21 sreda, 02 decembar 2015 11:15
Stanić Milan 2
(nast)
slabi poznavaoci društvene dinamike.Da potkrepim svoju tvrdnja samo na dva primera.Od 1947. do do 1973.u investicioni ciklus u Srbiji uloženo je 162.883 milijardi dinara,u BIH 62.731,Hrvatsku 103.267,Makedoniju 33.720(navodim kaoprimer).Što se tiče školstva Srbija 1975 ima 57 viši škola sa 66.152 studenta,visoki škola i fakulteta 61 sa 128.534 studenta.Iste godine na višim školama i fakultetima diplomiralo je 17.869 diplomanta,558 magistranata,270 dr nauka itd.( izvor: Enciklopedia yugoslavika str. 172 - 176).Da bi Srbija dostigla privredne resurse samo iz 1989. trebaće joj 25(narednih) " vučkovih godina").
Da zaključim.YU je bila najbolji državni okvir za sve njene narode,da nije bilo"mangupa iz vlastiti redova."Kad se sedimentiraju određeni društveni procesi u svetskim relacijama,mi balkanski bednici videćemo šta smo imali,a što smo horski razgrađivali.Do tog vremena valjda će se SANU rešiti "akademika" sa srednjim školama,a prolaz dati visokoobrazovnim patriotskim kadr.
Preporuke:
16
10
22 sreda, 02 decembar 2015 11:15
sizif
@Reddy
Ama zašto je bukvalno svakom zagovorniku Jugoslavije, komunisti ili antikomunisti, potpuno nezamislivo da bi Hrvat, Srbin i Bošnjak mogli biti ravnopravni?

Ako su braća, zašto nisu bratski razgraničeni?

Zašto je bukvalno svaki koji je tvrdio da su braća podrazumevao da u Krajini živi stoka?

Narodna (partizanska) pesma (po Isidori Sekulić):
Zora snijegom svu Krajinu bijeli,
kad pod Lapac momci doletjeli.
http://riznicasrpska.net/knjizevnost/index.php?topic=694.0
Preporuke:
4
8
23 sreda, 02 decembar 2015 11:28
goran
Treba se podsetiti na velikog, pokvarenog Engleza Vinstona Čerčila koji je tvrdio da bavljenje politikom nije za svakoga, pa je kolegu nedoraslog ulozi i vremenu označio za "ovcu o ovčijoj koži". Sve što nas je zadesilo lošeg - krivi smo sami. Da smo 1918 imali političare potrebnog ranga Kraljevina SHS ne bi nikada nastala. Vizija je ključni deo politike, koja se ne vodi po željama i nahodjenjima već po realnosti rasporeda sopstvenih i opštih snaga. Vizionarska vlast u 1918 godini bi znala da nam Zapad ne prisajedinjuje "braću" radi naše sreće, nego radi našega zla. Stavljajući nam večite tegove na noge dovedoše nas u položaj bavljenja sopstevnim mukama skoro ceo vek; mesto hrvatima i muslimanima (mala početna slova nisu greška) trebasmo se baviti razvojem, pregnućem, ekonomijom... Da nije bilo SHS ne bi bilo ni Tita ni 6. oktobra, ni... Pa ni Miloševića - neukog grandomana koji je ponovio sve greške iz 1918. A stvar je toliko prosta: rastegni se koliko ti guber dozvoljava.
Preporuke:
8
9
24 sreda, 02 decembar 2015 11:37
SRJ
Gospodine Reddy mislim da grešite što na mene gledate kao na naivnog čoveka. Mada sam o sebi čovek tečko može da donese ispravan sud a svako od nas u pravilu svoje mišljenje drži najispravnijim i sebe smatra za najpametnijeg, čak i oni koji nose u sebi određenu dozu samokritičnosti. Zašto ja mislim da će Jugoslavije teško da bude? Slovenački, muslimanski i hrvatski narod nažalost su u ogromnoj većini antijugoslovenski nastrojeni. Tu i tamo nađe se poneki među njima koji nije, međutim, to za Jugoslaviju u formi u kojoj je postojala nije dovoljno. Kad su u pitanju Srbi, čak i ja sam koji sam jugoslovenski orijentisan bio i ostao, smatram da bi naivno bilo ponovo stupiti u bilo kakav savez sa separatističkim republikama, izuzev Crne Gore, Republike Srpske (ukoliko međunarodne okolnosti dozvole) i eventualno Makedonije. Graditi odnose da, ali isključivo na ravnopravnim osnovama. Zašto mislim da trebamo čuvati Srbiju? Zbog toga jer se gotovo u potpunosti danas ostvarila fašistička tend
Preporuke:
11
6
25 sreda, 02 decembar 2015 11:42
SR JUGOSLAVIJA nast.
encija Fridriha Nojmana o trabant državicama Nemačke. U njegovim se pisanjima Srbija čak ne pominje ni kao takva, već je nastojanje da bude zbrisana sa lica zemlje. Srbije još uvek ima i od nas zavisi dali će se Nojmanove tendencije u potpunosti ostvariti. Nadam se da ćemo doći pameti i graditi svoju zemlju, a ne rasturati je kontinuirano kao do sada.
Preporuke:
13
4
26 sreda, 02 decembar 2015 11:54
Reddy
@Sizif

Najbistriji i najcivilizovaniji Srbi otiču upravo iz Krajine. Počnimo samo sa narodnim najrazgovetnijim jezikom kojim Krajišnici govore a koji je bio uzor, a kome drugom, do samom Vuku Karadžiću. Ni pomisliti ne smem kakva smušenost u pogledu sintakse, akcenta, gramtike, vlada u nekim drugim delovima. Užas, jeza i groza! Pa, zar takvi da nam određuju državu, sudbinu, razvoj. Zastrašujuće i zaprepašćujuće. Istina koja se, inače, ne sme javno saopštavati a svi su je svesni. Vređanjima ništa nećete promeniti, samo potvrditi izneseno mišljenje. U pšitanju je mentalitet koji je razbio prvu pa drugu Jugoslaviju.
Preporuke:
11
16
27 sreda, 02 decembar 2015 12:04
Boško
Stanić Milan
Današnji kritičari jugoslovenstva poreklom iz srpske čaršije suslabi poznavaoci društvene dinamike.Da potkrepim svoju tvrdnja samo na dva primera.
A iz koje si ti "čaršije" kada "ne umeš" da izračunaš koliko "koštaju" sve Srpske glave izgubljene u drugom svettskom ratu kada su titovi banditi započeli genocidni rat protiv Srpskog naroda (po nalogu kominterne da dižu ustanak) i bez obzira na nemačku odmazdu 100za1 i 50za1, nastavili da žrtvuju Srpski narod u "svojoj klasnoj" (čitaj okupatorskoj) borbi

Koliko košta zabrana povratka Srba na Kosovo, 1000 fabrika datih hrvatskoj i sloveniji, sa nemačkim reparacijama za Srpski narod

Koliko košta Srpska teritorija izgubljena u makedoniji, crnojgori, hrvatskoj, bosni i koliko koštaju izgubljeni Srpski životi i nerođena deca.

Šteta koju je komunistička okupatorska banda nanela Srpskom narodu je nemerljiva jer je poprimala oblik genocida, koju može da shvati samo iskreni pripadnik Srpskog naroda...
Preporuke:
19
13
28 sreda, 02 decembar 2015 12:12
Reddy
@SRJ

Ne znam otkuda vam tako opor zaključak o mom mišljenju prema vama. Zašto bih smatrao da ste naivan sagovornik ako ste izrekli naivan stav? Pojednostavili ste jedan stav sa vašom celokupnom ličnošču!? E, sada o Nojmanu. Ne samo o njemu već i o daleko uticajnijim misliocima ne može se govoriti na naćin na koji ste vi to uradili. Niko od njih nema takvu misaonu moć da mu se koncepcija može manje-više linearno istorijski realizovati. Poslednji primer je Karl Marks a možete samo misliti kakva je razlika između njega i jednog intelektualnog siromaška kakav je Nojman. Još jednom, rekao sam da se slažem sa stavom da zemlju u kojoj živimo treba braniti ali sam posumnjao u mogućnost opstanka jedne, na kraju i svih bivših republika a bez postojanja Jugoslavije. Po meni, u pitanju je nemoguća misija, iz mnogobrojnih razloga.
Preporuke:
10
12
29 sreda, 02 decembar 2015 12:29
Reddy
@Boško

A ko tebi, naci/onali/sti, daje prašumsko pravo da ovde vređaš jednog visoko civilizovanog i krajnje dobronamernog sagovornika kakav je Gospodin Milan Stanić.
Preporuke:
9
15
30 sreda, 02 decembar 2015 12:32
Stanić Milan 3
Stanić M.-Boško

I dalje ostajem pri konstataciji"da lepo i uglađeno ponašanje nije Vaša bolja strana."Mržnja i primitivizam koji izbija iz Vas govori o Vašem kulturnom i obrazovnom nivou.Sa Vama ne delim svetonazor,niti mislim polemisati.
Preporuke:
9
10
31 sreda, 02 decembar 2015 13:19
sizif
@Reddy
Počnimo samo sa narodnim najrazgovetnijim jezikom kojim Krajišnici govore a koji je bio uzor, a kome drugom, do samom Vuku Karadžiću.

Pa nije ni bio u Krajini.
Za drugo izdanje „Srpskog rječnika“ Vuk je prikupljao građu iz govora stanovništva Crne Gore, Dubrovnika, Dalmacije i Hrvatske. Ovo izdanje je objavljeno u Beču 1852. u njemu se našlo 47.427 reči.

sr.wikipedia.org
Preporuke:
4
7
32 sreda, 02 decembar 2015 13:23
Boško
Stanić Milan 3
Stanić M.-Boško

I dalje ostajem pri konstataciji"da lepo i uglađeno ponašanje nije Vaša bolja strana."Mržnja i primitivizam koji izbija iz Vas govori o Vašem kulturnom i obrazovnom nivou.Sa Vama ne delim svetonazor,niti mislim polemisati.
Samo zato što nemaš argumente protiv istorijskih činjenica koje sam izneo odmah u klasičnom komunističko okupatorskom maniru govoriš o "mržnji" i klasično se komunistički "izdižeš" na "viši nivo" dokazujući da si antisrpski provokator koji predstavljajući se da je "srbin" vrši antisrpsku propagandu po medijima.

Da se sa komunistima može razgovarati oni uopšte ne bi bili komunisti.

Prema zadnjoj proceni bezbednosnih službi evidentirano je preko 8000 hiljada agenata provokatora koji deluju u Stradiji protiv Srpskog naroda, ljudi bez časti i nacije koji su uvek spremni da prodaju Srpski narod što su ranije radili ustašama, slovencima, mudžahedinima, šiptarima, bugarima a sada neonacističkoj nemačkoj evropskoj uniji.
Preporuke:
14
14
33 sreda, 02 decembar 2015 13:28
Boško
Reddy
Makoliko neko smatrao da je socijalistička Jugoslavija bila grobnica srpskog naroda, što je, usput rečeno, apsolutna budalaština, tek je Srbija, nacionalistička zabluda, totalni promašaj
Klasične floskule komunističke okupatorske bande naučene u "školi" u Kumrovcu, pa se vidi kolika je bila idoktrinacija ispiranja mozga "titovih skojevaca", da postanu antisrpski "internacionalisti" koji su se odrekli svoje nacije i vere, sve u skladu sa dogovorom komunista i ustaša iz 1935 o uništenju Srpskog naroda i pravoslavlja.

Komunisti su nastavili nemački program za Srbe koji je kulminirao krajem 80tih uz višedecenijsku "pripremu" u kome su komunistički izrodi prodavali Srpske interese, za crvenu idolopokloničku profitersku knjižicu bandita tita.
Preporuke:
14
13
34 sreda, 02 decembar 2015 14:46
SRJ-Reddy
U osnovi se slažem s vama ali ne i u tome da je Srbija nemoguća bez Jugoslavije. Koliko god Marks bio nadmoćniji od Nojmana, mi danas nažalost živimo u projekcijama ovog potonjeg ako ćemo stvari racionalno posmatrati. Ja lično verujem u duhovnu silu srpskog naroda, ne u njegovu današnju podaničku vlast. Sve druge republike su nemoguće bez Jugoslavije jer njihovi narodi ne poseduju našu mentalnu snagu. Srbija je itekako moguća. I dalje se plaše Srba naši neprijatelji, čak i danas kad smo u ovakvoj naizgled beznadežnoj poziciji. I dalje nastupaju oprezno sa nama i ne uduđuju se da nam zadaju konačan udarac.
Preporuke:
7
5
35 sreda, 02 decembar 2015 16:15
Srbija do Tokija
Jugoslavija je umrla 25 godina ali se jugoslovenske štetočine i dalje goje na Srpskom znoju promovišući svoju "državu" (otimajući Srpskoj deci hranu iz usta svojim "jugoslovenskim" penzijama) koja je kao "trojanski konj" poslužila saradincima nacista u drugom svetskom ratu da izbegnu zasluženu kaznu zbog saradnje sa okupatorom pa su još i zaradili teritorije.

Sve nacističke zemlje i saradnice nacista su kažnjene oduzimanjem teritorija samo je Jugoslavija nagradila bugare, šiptare, ustaše sa teritorijama koji su dati Srpskom narodu kao učesnicima u pobedi protiv nacizma, ili gde je Srpski narod živeo vekovima i pri tome izmislili dve "nacije" makedonsku i muslimansku.

Ni nemački nacisti ne bi bolje odradili posao kao što su uradili komunisti protiv Srpskog naroda.
Preporuke:
9
11
36 sreda, 02 decembar 2015 17:28
@Stanic Milan
Zasto bi poznavali "drustvenu dinamiku", kada Vi sami zakljucujete da je Jugoslavija propala zbog "par mangupa", koji su, valda, dosli sa Marsa, a nisu posledica sistema, koji moze da srusi svaki aparatcik.Zasto Ameriku,Kanadu, Francusku ne rasture neki mangupi, kao da ih tamo nema, ali postoji i "drustvena dinamika".Dzaba Vam "analiza", ako cete zakljuciti "a onda su dosli zli ljudi". Komunisticka vlast je uspostavljena nasilnim putem( jos se secam odgovora profesorice u osnovnoj skoli na moje pitanje zasto o drugom svetskom ratu ucimo mnogo vise nego o prvom, da je to zato sto je on pored oslobodilacke imao karakter i socijalisticke revolucije), za njene ustave,granice, niko nije glasao, dakle bila je neligitimna, a posto je bila i anacionalna, bila je okupatorska, to sto su komunisti govorili jezikom koji smo razumeli, ne menja stvari.
Preporuke:
10
7
37 sreda, 02 decembar 2015 18:15
Reddy
@SRJ

Drago mi je da se "u osnovi" slažete. Eh, ali oko nekih naknadnih tvrdnji opet se razilazimo. Na primer oko toga da se ne usuđuju dam zadaju konačan udarac. On se zadaje onoliko koliko su u stanju. A i s toga što smo slabi i nemoćni pa svaki udarac doživljavamo tragično, gotovo odsudno. No, ovde je nešto drugo u pitanju. Udarci samo formalno dolaze od drugih država. U suštini to je nadmoćni kapital. On nas guši. A na njega mi, ne shvatajući o čemu se radi, reagujemo neadekvatno. Nije u pitanju duhovna slabost u smislu moralnog faktora. Baš ono drugo što vi naglašavate. Ne reagujemo adekvatno. To znači smisleno i promišljeno. Vođe ne umeju a što je još gore niti koriste a izgleda i da nemaju od koga savete i analize. Ne razume se međunarodna situacija i konstelacija sveukupnih odnosa moći, još više njihova perspektiva. Pre svega one ekonomske, naučne, potom tehnološke, kulturne, vojne i diplomatske. U takvom kontekstu mogla bi se nazreti i eventualno povoljnija perspektiva...
Preporuke:
7
10
38 sreda, 02 decembar 2015 20:27
Stanić Milan
Stanić M.- "bezimeni"
Vaše dileme u formi pitanja upućeni mojoj malenkosti( u vremenu i dozvoljenom prostoru)zaslužuju odgovo.U pismu Vandenmajeru 1852.Marx kaže:a) da je postojanje klasa povezano sa određenim istorijskim razvojem proizvodnje,da klasna borba vodi neizbežno diktaturi prolet.i da ta diktatura predstavlja samo prelaz ka ukidanju svih klasa - uključivo i radničku klasu."Iz toga proizilazi, da je svako društvo klasno.Lenjin definiše državu kao "aparat nasilja".E,sad da li iz zloće ili neznanja( što neverujem) spominjete "mangupe iz vlastiti redova."Tu sam parafrazirao Lenjina posle propasti NEP-a u jednom pismu Buharinu,kada mu kaže:"Ako nam iko dođe glave, to će mangupi iz vlastiti redova."
Ono u čemu se slažem s Vama stoji u činjenici da je soc. vlast nametnuta silom posle nedvosmislene vojne pobede u 2. sv ratu,što je otvorilo vrata političkoj pobedi.Ipak,Vam savetujem da pročitate o YU u (Enciklopediji YU) od strane 118 do 182 da bi upoznali
najlepšu zemlju.
Preporuke:
8
10
39 sreda, 02 decembar 2015 20:43
Stanić Milan 2
Stanić M.- "bezimeni"

Govoreći o društvenim prilikama u Francuskoj Volter reče:"Ljudsko neznanje je izvor svih zala."

Jugoslaviju nisu stvarali ljudi "došli s Marsa,"nego junaci u 2 sv. rata.Dragi gosp. - ne postoji 1,2 i 3. YU.POstojala je samo jedna koja je menjala unutrašnju fizionomiju i vanjske granice,ali je uvek sačuvala nukleus i 50% teritorije.Granice YU verifikovane su međ. ugovorima:Sen - Žermen 1919,Trijanonski,1920,Sevru 1920,Nejskim 1919.Rapalskim ugovorom 1920.Protokolom u Firenci 1926.Rimskim ugovorom 1924,Mirovnim ugovorom sa Italijom 1947 i konačno Osimskim sporazumom 1977.Svi ti ugovori bili su deo međunarodnog pravnog sistema i nikada do raspada SFRJ nije dovedeno u pitanju.SFRJ je bila predivna zemlja,220 međunarodni ugovora,osnivač UN,lider nesvrstani,"crveni pasoš"(putuj Igumane ne pitaj Merkelovu)etc.
Preporuke:
11
12
40 sreda, 02 decembar 2015 22:36
@Stanic Milan
Aristotel kaze da se drzava menja kada se promeni ustav,isti narod, isti polis, a sve je drugacije, tako da je bilo 1,2,3, Jugoslavije.Osnivac UN,Nesvrstanih, ucesnik prvog svetskog prvenstva u fudbalu,kosarci...Nista to nema veze sa drzavom.A crveni pasos i putovanja po svetu, pa time masu i evropejci, Evropa bez granica,tranvajem u Bec na kafu...Zanimljivo koliko se isticu slicnosti SFRJ i EU, sto je i razumljivo jer i jedna i druga su imale da ponude samo bolje u materijalnoj sferi i nista vise.Prva ekonomska kriza je izbacila na povrsinu sve ostale "krize" u SFRJ. EU, za sada, moze da ih izvozi na svoje granice na Mediteranu,Crnom moru, Istocnoj Evropi i tako se spoljnim sukobima homogenizuje, a kako ce se to zavrsiti, videcemo.
Preporuke:
5
6
41 četvrtak, 03 decembar 2015 11:21
Boško
Stanić Milan 2
Jugoslaviju nisu stvarali ljudi "došli s Marsa,"nego junaci u 2 sv. rata.

Oni "junaci" što su dobili nalog od kominterne da ruše sopstvene države i da žrtvuju sopstveni narod da bi "vezali" što više nemačkih snaga?

Oni "junaci" što opale par metaka i pobegnu u šumu a narod ostane ili da strada, imovina popaljena ili da beži u šumu sa izrodima i kukavicama.

Sve "ofanzive" su bili obična bežanija komunističke bande, koje su namerno izvođene na teritoriji gde živi Srpski narod da bi bilo što više nevinih žrtava od strane nacista?

Kakav je to junak koji ubije desetak nemačkih vojnika i pobegne a onda nemci streljaju 5000 građana u Kragujevcu i 4000 u Kraljevu.

Suludi komunistički ispran mozak je uvek nalazio opravdanje u svojoj "klasnoj borbi" za okupaciju Srpskog naroda, zašto namerno žrtvuje nevine civile.

Komunističkoj bitangi je važniji "crveni pasoš" da putuje nego sve Srpske žrtve što pokazuje pravo lice komunističkih okupatorskih bitangi.
Preporuke:
13
12
42 četvrtak, 03 decembar 2015 12:01
Stanić Milan
Stanić M. - "bezimeni"

NIsam u potpunosti mogao razumeti Vaš zadnji prilog, pa bi se zadržao na prvom pasusu gde se pozivate na Aristotela,vezano za definiciju države.Tačno, od grčki filozofa pa na dalje postoji niz teorija nastanka država.Prva je tzv. teistička,drugaPatrijarhalna,zatim Organska teorija,teorija ugovora(Ruso),teorija sile - Glumpovič,teorija nasilja Sorel,konačno sociološke teorije i marksističke itd.U istoriji poznajemo četiri tipa države: robovlasnička,feudalna,kapitalistička i država sa različitim tipovima socijalističkog uređenja.
Vama očito nije jasna definicija države.U najopštijem smislu državaje vrsta organizacija ljudskog društva,na određenoj teritoriji,povrgnuta određenoj vlasti(sili) koja je suverena prema svim unutrašnjim i vanjskim subjektima u pogledu vršenja vlasti na definisanoj teritoriji.Reč "država" u politikološki rečnik ulazi raspravama Makijavelija.Ovim zaključujem daljnju diskusiju.
Preporuke:
7
9
43 četvrtak, 03 decembar 2015 18:47
@Stanic Milan
Prihvatam kraj diskusije, ali i da ne ostanem nedorecen.Ne znam iz cega ste zakljucili da mi nije jasna "definicija" drzave?Ja Vam lepo citirah Aristotela, kao protivtezu Vasoj tvrdnji da nije bilo vise Jugoslavija, vec jedna, "koja je menjala unutrasnju fizionomiju, spoljasnje granice,(ja bih dodao i ustavno uredjenje, da prica bude kompletna), ali je uvek sacuvala nukleus (koji nukleus,cega nukleus, u SRJ to su bili samo Srbi iz Srbije i Crne Gore, a ne nekakvi, jugosloveni)i 50% teritorije".O procentu teritorije ne bih raspravljao,da li je VB sacuvala nukleus i 5% teritorije Imperije, ali Vi ovde vise i ne govorite o drzavi Jugoslaviji, vec o nekom nukleusu, valda, jugoslovenstva, koji cine samo Srbi(i Crnogorci)implicirajuci da postoji neki nukleus, koji ostaje isti kroz sve jugoslavije, cime tvrdite da postoji jugoslovenstvo kao etnos, koji prezivljava promene DRZAVNIH uredjenja.Zato je Vama "definicija" drzave potrebnija, nego meni.Sve najbolje.
Preporuke:
7
7
44 petak, 04 decembar 2015 08:58
Prečanin
Nije li bar deo odgovora na pitanje u naslovu sadržan u pogibiji kralja Aleksandra u Marsejskom atentatu, oktobra 1934?A eto, učili su nas da je bio profašistički nastrojen monarh - on, koji je jedna od prvih uglednih žrtava fašizma u Evropi.
Preporuke:
10
6
45 petak, 04 decembar 2015 21:56
Seljak Bezemljaš
petak, 04 decembar 2015 07:58 Prečanin
Ako bi se krenulo tragom vašeg zaključka,oparalo bi se svo pletivo laži i poluistina (poluistine su žilave laži) u kojima se živi od 1944.
Nije stasao naraštaj koji je spreman da prihvati elementarnu logiku.
Zato je sada jedino moguća komično-tragična rekonstrukcija mehanizama titoizma. Uvek se koriste alatke koje je istorija ostavila.Dakle odrpani titoizam.
Nisam, ni razočaran,ni uvređen,ni očajan,ni.....

Laže se zato što je laž, prihvatljivija od istine.
(Kao što je kič prihvatljiviji od umetnosti)
Ali ovde je reč o jačim razlozima, daleko jačim.
Pa se lagalo i laže mnogo više.
Preporuke:
9
7
46 subota, 05 decembar 2015 01:07
Reddy
Provala seljakbezemljaškog mentaliteta negiranja, poništavanja i brisanja čitavog jednog perioda u razvoju države na ovom sajtu izrazito podseća na miltonfridmanovsko naparfemisani ekumenizam koji je potopio svojevremeni neokejnzijanizam i kojim je inaugurisano novo polit-ekonomsko jevanđelje da bi sve to posle par decenija kao odrpana scenska draperija palo na praznu pozornicu koju se napustili i glumci sa svojim rekvizitima. Publika je već ranije ispraznila dvoranu dočim se na repertoaru srbijanskog dramskog gledališča i dalje vrte i prevrću veseli dramoleti i scenski prikazi provocirajući i mameći nenamerne i naivne prolaznike provereno omamljivom retorikom antititoizma. Tako se, apelujući tobož na logiku i mentalnu gimnastiku, iznova pokušava postaviti scena za neispunjene i neispucane ilzije ograđanštinjenog i neprevladanog pozitivističkog i mašingeverskog ekonomizma.
Preporuke:
7
10

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner